Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 24 de setembre del 2014

L'ESPAI TEATRAL - 2


En l’actualitat cal reconsiderar l’espai teatral. Podríem esbrinar què en pensem de l’espai intentant respondre les següents qüestions:


1.- Com és duu a terme la creació de l’espai escènic en el cas d’una dramatúrgia determinada?

2.- Com es realitza aquesta creació de l’espai escènic en cas de que vulguem prestar atenció als gustos d’un públic concret?

3.- Què espera el públic d’un espectacle pel que fa a l'espai on té lloc?

4.- Com ha anat evolucionant la creació dels espais escènics en funció de determinades constants artístiques en el progrés del teatre?

5.- Creieu que el teatre de cada país té unes determinades característiques que corresponen exactament a la seva idiosincràsia?

6.- Com es crea l’espai escènic en el cas de certes manifestacions para-teatrals, o sigui, aquelles a les que no solem anomenar concretament “teatre” perquè fuig de les definicions que ja tenim preparades?

7.- Com es crea l’espai escènic si enfoquem el problema des del punt de vista de l’espai real, concret, és a dir, l’espai (arquitectònic) on es troba la persona que vol interpretar una peça, en contraposició a l’espai fictici que exigeix el tema de l’obra per moure els seus personatges?

8.- Com s’ha de dur a terme l’ocupació de l’espai per part de les persones que han d’interpretar l’espectacle?

9.- Com cal usar el cos, com existim en un espai definit? I com passem a formar part d’aquest espai?

10.- Què creieu que és millor, tenir l’espai completament definit des del començament o anar definint l’espai a mesura que es va consolidant l’obra?

11.- Què ens passa quan ens veiem en la necessitat de treballar en un teatre a la italiana o en un escenari frontal?

12.- Un espai teatral pot ser qualsevol espai? La seva importància ve determinada per la importància del missatge o del propòsit de l’obra?

13.- Són els i les intèrprets els qui creen l’espai escènic?

14.- Pensem la distància, la durada i el so com a factores que units a l’espai representen un dinamisme que es relaciona amb el propòsit que tenim en posar en escena una obra determinada?

15.- Quina és la funció que volem que compleixi el nostre teatre? Es ina investigació? Es una ambició econòmica? Experiment? Divertiment? Altres? Com la definiríeu ?

16.- Creieu que la naturalesa de l’espai està internament relacionada amb el tipus d’actuació que es vol dur a terme i amb el tipus d’entrenament que ha rebut l’intèrpret?

17.- És necessari desenvolupar tècniques especials per a la projecció de la veu en els diferents tipus d’espais teatrals ? Com es poden adquirir aquestes tècniques? Com les treballeu cadascú de vosaltres?

18.- Què passa amb la presència de l’intèrpret damunt l’escenari, dins d’aquest espai escènic que se li ha destinat? Creieu que els i les intèrprets poden donar una major rellevància als espais amb les seves accions?

19.- Les accions redefineixen l’espai que ja havia estat creat o l'espai en què ens movem? Li poden donar una altra significació?

20.- Qui és la persona o col·lectiu encarregat de definir, en termes d’escenografia, l’espai teatral?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada